Input:

Lekcija 13. - Prezentacijske vještine

1.1.2024, , Izvor: Verlag Dashöfer

Lekcija 13. – Prezentacijske vještine

Značenje izgleda

Možda će zvučati iznenađujuće, ali prvi dojam o nama i našim sposobnostima ljudi stječu u prvih 30 sekundi trajanja kontakta. Tijekom trideset sekundi izvodimo razne zaključke o ljudima, koji su zasnovani uglavnom na onome što vidimo. Na nas utječe njihova odjeća, frizura, osmjeh i neverbalna komunikacija. Na temelju toga možemo zaključiti da bi nam trebalo biti stalo do našeg izgleda.

Tako brzo stvoren ukupan dojam o pojedincu može trajati vrlo dugo. Zove se halo-efekt.

Ako steknemo pozitivan vizualan dojam o osobi koju sretnemo, skloni smo očekivati da će i ostale njene karakteristike biti također pozitivne.

Ako je vizualan dojam o osobi negativan, skloni smo gledati kompletnu osobu na takav negativan način.

Uz prvi dojam je važna i daljnja interakcija. Prema Albertu Mehrabianu, prilikom komunikacije samo 7 % čine riječi (verbalna komunikacija), 38 % glas i glasovne ekspresije, a čak 55 % neverbalna komunikacija (uključujući i vanjski izgled).

Važno je da možemo utjecati na dojam koji ostavljamo na druge. Naša odjeća, dotjeranost, neverbalna komunikacija, su aspekti koje ljudi u našem okruženju odmah uoče. Ako o tome vodimo računa, možemo se prezentirati kao kompetentni, dobro informirani i društveni ljudi.

Što se tiče današnjih društvenih kontakata, uspješni rukovodeći djelatnici shvaćaju važnost svog profesionalnog izgleda – imidža.

Pod pojmom odgovarajućeg imidža podrazumijevamo sposobnost svakog pojedinca udovoljiti sljedećim "zahtjevima":

Primjerenost –prilagoditi naš izgled i stil poslovnoj djelatnosti koju obavljamo. Danas u sve više tvrtki postoje kodeksi koji propisuju što je primjereno, a što nije. Primjerenost ovisi o području u kojem radimo odnosno o hijerarhijskoj razini na kojoj jesmo.

Atraktivnost – pretpostavlja se da ćemo biti njegovani tj. brinuti o svom licu/ tenu, kosi, rukama/ noktima,  figuri... Važno je obratiti pažnju na to kakav signal dajemo našoj okolini.

Dostupnost – možemo dobro izgledati i sa skromnijim "budžetom". Tajna uspjeha sastoji se u razumnom korištenju financijskih izvora i promišljenom investiranju u odjeću, obuću i detalje.

Samopouzdanje – obuhvaća sposobnost izražavanja sigurnosti i kompetencije.

Dobro izgledati ne znači biti lijep odnosno lijepa, već biti skladan, u svom najboljem izdanju, biti aktivan, kompetentan i iščitavati signale iz našeg okruženja.

Tradicionalna poslovna odjeća

Na prvi dojam koji ostavljamo, utječe naša odjeća, opća dotjeranost i ukupan estetski dojam. Zbog toga je važno razmisliti kakvu atmosferu i dojam želimo ostaviti našim izgledom (neformalnost, kompetentnost, autoritativnost, empatija...).

Prema tome trebamo odabrati naš stil odnosno imidž i prilagoditi ponašanje. Uz to je dobro odgovoriti sam sebi na sljedeća pitanja:

  1. tko je partner s kojim će se sastati – njegova formalna pozicija, autoritet
  2. o kojoj temi ćemo razgovarati
  3. tko će još sudjelovati na sastanku – kakva je njihova formalna pozicija, kakav utisak želim ostaviti na njih itd.

Ako smo nedotjerani, izazivamo dojam da nismo dobro pripremljeni, da smo nekomprepotentni, odnosno da su naše informacije beznačajne, da nam taj sastanak i ti sugovornici nisu važni, itd. Može se dogoditi da će naši partneri biti negativno raspoloženi prema nama odnosno našim poslovnim ponudama, te da će sumnjati u našu stručnost i znanje o temi koja je predmet razgovora/sastanka.

Poslovna odjeća za muškarce

1) Odijelo – ostaje poslovnom odjećom za muškarce u koju se mogu pouzdati na poslovnim ili društvenim sastancima. Riječ je o najznačajnijoj investiciji u poslovnu odjeću. Uvijek ćemo naći situaciju ili priliku da obučemo dobro skrojeno odijelo od kvalitetnog materijala i odgovarajuće boje (prema konkretnoj prilici).

Sakoi odijela proizvode se u tri različita oblika:

  • - Brooks Brothers – sako s prirodnim ramenima (bez isticanja ramena). Karakterizirano je minimalnim isticanjem ramena (sa samo minimalnim ušivenim jastučićima), prirodnog oblika, komforno suženo u području struka. Gumbi su smješteni više, a straga na leđima je rasporak. Pristaje i muškarcima "punijeg" stasa.
  • - Britanski/američki stil – predstavlja tradicionalan izbor. Struk je malo sužen, gumbi se nalaze malo niže. Reveri su malo dulji. Ovi sakoi mogu imati jednoredno ili dvoredno kopčanje. Straga može biti rasporak (ali ne mora). Navedeni tip sakoa dobro pristaje većini muškaraca.
  • - Europski sako – ima jastučiće koji ističu ramena i užeg je struka. Četverokutan oblik sakoa je naglašen s dva reda gumba i nešto većim i špičastim reverima. Dobro stoji muškarcima s izrazitim ramenima i uskim bokovima.
  • - Raspored gumba utječe na to kako će sako optički djelovati uz određeni tip stasa:
  • - Sako s jednorednim kopčanjem na dva gumba, ravne linije i s  s dugim reverima. optički produžava trup tijela.
  • - Model s kopčanjem na tri gumba koji su smješteni malo više – manje otkrivaju košulju, grudi i kravatu.
  • - Sako s dvorednim kopčanjem s šest gumba od kojih se zakopčava samo donji gumb, stvara dojam vitkosti.
  • - Sako s dvorednim kopčanjem sa šest gumba od kojih se zakopčavaju samo dva donja gumba, bolje pristaje višim muškarcima skladno građenog tijela.

Odabir odgovarajuće boje:

Boje su vrlo važne u komunikaciji uopće, a posebno u odjeći koja je naša "druga koža". One šalju poruke i naglašavaju prednosti/ dobre strane ali i negativnosti/ slabije strane našeg izgleda. Stoga postoje tehnike dijagnostike boja kojima se bave imidž-konzultanti koji posebnim postupcima određuju tip osobe i preporučuju joj "njenu" paletu boja. U osnovi se osobe mogu podijeliti na tzv.hladne i tople tipove kojima odgovaraju i takve (hladne ili tople) boje. Jedna od poznatih podjela je prema godišnjim dobima. Svatko od nas ima svoje omiljene boje i to su često baš one koje nam najbolje pristaju jer se u njim,a i s njima obično i najbolje osjećamo. No, kako je

 Pošaljite nam povratnu informaciju
Što mislite o našem portalu?
Vaša poruka je uspješno poslana.
Input: